5 zdrowych przekąsek, które zabierzesz do pracy

0
42
5 zdrowych przekąsek, które zabierzesz do pracy
5 zdrowych przekąsek, które zabierzesz do pracy

Regularne spożywanie posiłków jest jedną z podstawowych zasad zdrowego odżywiania. Niestety praca i pośpiech często psują nam plany – zamiast 4 czy 5 posiłków zjadamy ledwo śniadanie i kolację. No, ewentualnie jeszcze uda nam się zjeść szybki, zazwyczaj dosyć niezdrowy obiad, jeśli do naszego miejsca pracy dostarczany jest catering.

Przygotowanie przekąsek do pracy zazwyczaj wymaga od nas trochę zaangażowania – dzień wcześniej musimy kupić produkty lub nawet przygotować cały posiłek. Jednak jest to zdecydowanie opłacalne! Nasze zdrowie jest bezcenne, dlatego powinniśmy o nie dbać i prowadzić zdrowy tryb życia. Poświęcenie swojej uwagi i czasu na odpowiednie odżywianie, przyniesie nam korzyści długoterminowe. Docenimy je wtedy, kiedy zobaczymy, że koleżanki od pysznych cateringów mają problemy zdrowotne i nieustannie marnują czas na czekanie w kolejkach do lekarza.

Dlatego przygotowaliśmy dla Was kilka pomysłów na szybkie i zdrowe przekąski, które z łatwością możecie zabrać do pracy. Smacznego!

Przekąski:

  1. Pyszna wariacja na temat serka wiejskiego

Składniki:

– 1 opakowanie serka wiejskiego

– kawałek pora

– pół jabłka

Serek wiejski mieszamy z pokrojonym drobno porem oraz startym na tarce jabłkiem. Doprawiamy do smaku pieprzem i odrobiną soli (w zależności od upodobań). I gotowe! Tak przygotowaną przekąskę możemy zapakować w pudełko i wziąć ze sobą do pracy.

  1. Jogurt naturalny z otrębami i gruszką

Składniki:

– 1 opakowanie jogurtu naturalnego

– 2 łyżki otrębów

– 1 gruszka

Pokrojenie gruszki i wymieszanie wszystkich składników zajmie dosłownie minutę, a smak jest przepyszny. Najlepiej smakuje od razu po wymieszaniu, jednak kiedy nie mamy takiej możliwości – możemy zrobić to wcześniej w domu i przełożyć do pudełka, słoiczka bądź szczelnie zamykanego kubka.

  1. Łososiowe roladki z tortilli

Składniki:

– 1 placek tortilli pełnoziarnistej (najlepiej zrobionym własnoręcznie, wtedy jest o wiele zdrowszy od gotowych ze sklepu)

– serek naturalny do smarowania

– plasterek wędzonego łososia

– kilka liści sałaty

– ulubione warzywo: papryka, ogórek, oliwki

Placek smarujemy dokładnie serkiem. Na wierzchu układamy łososia, sałatę i warzywa, ciasno zwijamy tortillę. Odkładamy ją na kilka godzin do lodówki – najlepiej, jeśli przygotujemy ją dzień wcześniej i spędzi w lodówce całą noc. Po wyciągnięciu kroimy ją na małe roladki, które możemy spakować i wziąć do pracy jako szybką i pyszną przekąskę, po którą możemy sięgać nawet w trakcie pracy.

  1. Chrupiące warzywa z ulubionym dipem:

Składniki:

– marchewka

– seler naciowy

– papryka

Warzywa obierz i pokrój w cienkie plasterki. Przygotuj ulubiony sos. Wykonaj go własnoręcznie – gotowe sosy ze sklepów posiadają w sobie ogromną dawkę składników chemicznych. Nie dodawaj do niego majonezu, ponieważ jest wysokokaloryczny.

  1. Zielony koktajl

Składniki:

– szpinak

– jabłko

– łyżka soku z cytryny

Jabłko pokrój na małe kawałki, wrzuć do blendera razem ze szpinakiem. Dolej soku z cytryny. Zblenduj. I gotowe! Przygotuj przed pracą i staraj się trzymać w lodówce. Taka dawka energii zastąpi z powodzeniem nawet kawę!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ