Domowe koktajle białkowe

0
65
Domowe koktajle białkowe

Coraz chętniej i liczniej stawiamy na zdrowe produkty i bycie fit. Zwiększa się nasza świadomość na temat zdrowego odżywiania się oraz prawidłowego i zdrowego budowania wymarzonej sylwetki. Na pewno wpływ na to ma też moda, skoro wszyscy wokół „to” jedzą czy „tamto” robią, my też chcemy spróbować. A co powiecie na domowe koktajle białkowe? Są zdrowe i pyszne, a co najważniejsze, każdy z nas może zrobić je w zaciszu własnej kuchni. Macie ochotę? Oto kilka prostych przepisów specjalnie dla Was!

Ma być prosto, zdrowo i smacznie. Macie ochotę spróbować domowego koktajlu białkowego? To może zacznijmy od tego, dlaczego białko? Odpowiedź jest tutaj prosta i dla tych z Was, którzy mają podstawową wiedzę w temacie zdrowego odżywiania się, dość oczywista. Dlatego, że:

  1. białko przyspiesza metabolizm wpływając przy tym korzystnie na budowę mięśni,
  2. białko zwiększa wzrost energii przez nasz organizm,
  3. białko spośród wszystkich znanych pokarmów spożywanych przez nas ma najlepsze działanie kalorygenne,
  4. białko w zwiększonej ilości w naszej diecie zwiększy przemianę materii do – uwaga – nawet kilkunastu procent więcej!

Czy warto więc spróbować? Przeanalizujcie powyższe punkty, i macie już odpowiedź!

A oto kilka przykładów domowych koktajli białkowych, które możecie przygotować samodzielnie:

Banan w maśle orzechowym

Do przygotowania tego koktajlu będziecie potrzebowali następujących składników: banana (ok. 100 g), 200 ml 2% mleka, 50 g chudego białego sera twarogowego oraz łyżkę masła orzechowego. Liczba kalorii: 362, białka: 22,93.

Dlaczego masło orzechowe? Znajduje się w nim wiele witamin i składników mineralnych. Zawiera również nienasycone kwasy tłuszczowe bardzo potrzebne naszemu organizmowi do poprawnej pracy serca. Jest świetnym źródłem białka, błonnika i kwasu foliowego. A jakby tego mało pomaga spalić tkankę tłuszczową w trakcie twojego treningu.

Banan i truskawka

Do przygotowania tego koktajlu będziecie potrzebowali takich składników, jak: 200 g truskawek, banana (ok. 90 g) i serka wiejskiego ziarnistego. Liczba kalorii: ok. 329, natomiast białka: ok. 22,3g.

Dlaczego truskawki? Przede wszystkim należy powiedzieć o tym, że truskawki odkwaszają organizm. Ponadto mają pozytywny wpływ na układ pokarmowy. Natomiast pektyny, które są w truskawkach, pomagają naszemu organizmowi w oczyszczaniu jelit z resztek zalegającego tam pokarmu. Dodajmy jeszcze, że to także źródło witaminy C!

Cytryna i mak

Do przygotowania kolejnego koktajlu potrzebujemy: ok. 130 g maślanki, 50 g chudego sera białego twarogowego, jedną cytrynę (ok. 80 g), dwie łyżeczki miodu (24 g), sześć łyżeczek maku (26 g) plus starta skórka z połówki parzonej cytryny. Ten domowy koktajl to 360 kalorii oraz 19,61 g białka.

Dlaczego akurat taki zestaw składników? Taka masa tych właśnie składników to ogromna ilość składników odżywczych! Znajdziemy tu Kwas Omega 6, Kwas Omega 3, które to bardzo pozytywnie wpływają na gospodarkę lipidową naszego organizmu. Co także istotne, mak jest niezwykle cennym źródłem błonnika.

Inne koktajle polecamy przyrządzić z Nutelli, z owoców moreli i nasion chia, z Raffaello czy z mango.

Domowe koktajle białkowe to pyszne, pełne składników odżywczych i zdrowe shake, które na pewno Wam zasmakują i staną się stałym elementem Waszych diet!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ