Domowy trening – jak to zrobić?

0
53
Domowy trening – jak to zrobić?

Treningi wykonywane pod czujnym okiem trenera personalnego i  w profesjonalnie do tego przygotowanym miejscu mają niewątpliwie bardzo dużo zalet. Nie każdy jednak jest w stanie znaleźć odpowiednią ilość czasu i pieniędzy, żeby się na taki krok zdecydować.

Nie może to być jednak wymówka, żeby nie ćwiczyć w ogóle! Miliony kobiet i mężczyzn trenują w domu, ponieważ nie chcą albo nie mogą robić tego w siłowni. Nie oznacza to, że ich kondycja jest gorsza, a ciało gorzej wyrzeźbione. Domowe ćwiczenia mogą być równie skuteczne, jak te na siłowni – wystarczy tylko zaangażowanie i determinacja do osiągania wyznaczonych przez siebie celów.

Oto 7 kroków do efektywnego treningu w domowym zaciszu.

Stwórz plan treningowy

Bez rozpisanego planu, w końcu nastąpi dzień, kiedy zabraknie motywacji albo pomysłu na ćwiczenia. Możesz skorzystać z gotowych planów umieszczanych w internecie przez trenerów albo samodzielnie skomponować swoje ulubione ćwiczenia. Wtedy jednak musisz pamiętać o każdej partii ciała i każdym rodzaju ćwiczeń – różnorodność jest niezbędna, żeby uzyskać satysfakcjonujące nas efekty.

Przygotuj sobie miejsce do ćwiczeń

To bardzo ważne, aby już w trakcie treningu nie okazało się, że mamy za mało przestrzeni, aby wykonać jakieś ćwiczenie. Wtedy przerywamy, szukamy innego miejsca, musimy przełożyć matę do ćwiczeń, itd. Tracimy bezsensownie czas. Warto także przemyśleć, gdzie nasze ćwiczenia będą najmniej uciążliwe dla innych – nie chcemy przecież, żeby trening przerwał nam sąsiad skarżący się na nasze podskoki i tupanie.

Kup odpowiedni strój

Niektórzy uważają, że sportowy, modny strój jest potrzebny tylko na siłownię – żeby móc zrobić sobie ładne „selfie” w lustrze. Nie jest to jednak prawda. Owszem, strój nie musi być ładny, kiedy ćwiczymy w domu. Musi być za to funkcjonalny – nie zamierzasz chyba ćwiczyć w dżinsach? Najważniejsze jednak są buty – często osoby początkujące ćwiczą… boso. Jest to bardzo ryzykowne zachowanie. Dobrze dobrane, sportowe obuwie pozwala uniknąć urazów nóg, a także po prostu ułatwia nam wykonywanie niektórych ćwiczeń.

Zadbaj o „sprzęt”

W swoich ćwiczeniach potrzebujesz hantli albo obciążenia? Z powodzeniem możesz użyć butelek z wodą albo ciężkiego plecaka z książkami. Profesjonalny sprzęt nie jest niezbędny – potrzeba tylko trochę kreatywności!

Odizoluj się

Nie pozwól, aby ktokolwiek przerywał Ci trening. Uświadom wszystkich, że to jest czas tylko dla Ciebie i nie masz zamiaru zmieniać swojego planu. Nie odrywaj się od ćwiczeń – nawet myślami. Spróbuj chociaż na tę godzinę zapomnieć o codziennych problemach i obowiązkach i skup się na sobie i swoim ciele.

Nie ma taryfy ulgowej!

Nikt nie patrzy, więc mogę sobie odpuścić? Nigdy w życiu! Bądź swoim najbardziej wymagającym trenerem personalnym! Dawaj z siebie wszystko i nieustannie kontroluj efekty swojej ciężkiej pracy. Ciągle szukaj wewnętrznej motywacji i korzystaj z niej, wykonując ćwiczenia z pełnym zaangażowaniem.

Precyzja to podstawa

Dzięki precyzyjnemu wykonywaniu ćwiczeń, zmniejszysz ryzyko kontuzji. Niestety bardzo często osoby początkujące narażają się na kontuzję przez niedokładne i nieprawidłowe ruchy. Sprawdź, jak powinno wykonywać się ćwiczenie, a następnie kontroluj swoje ciało. Jeśli masz możliwość, trenuj przed lustrem – to pozwoli Ci na jeszcze większą kontrolę nad poszczególnymi częściami ciała.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ