Jak trenować na siłowni?

0
528
Jak trenować na siłowni?

Profesjonalna siłownia nie jest tylko miejscem dla osób pragnących wzmacniać i kształtować swoje mięśnie. Z siłowni może korzystać każdy niezależnie od płci, umiejętności i wieku. Dzięki ćwiczeniom na siłowni można poprawić swoją kondycję fizyczną, pozbyć się zbędnych kilogramów oraz popracować nad sylwetką.

Jednak aby osiągnąć zamierzone cele trening powinien być odpowiednio zaplanowany. Jak więc należy trenować by uzyskać jak najlepsze rezultaty?

Plan treningowy

W profesjonalnej siłowni znajduje się różnego rodzaju sprzęt do ćwiczeń. Wyposażenie siłowni powinno być tak skompletowane, by można było pracować nad każdą grupą mięśni. Osoby początkujące często mają problem podczas korzystania z urządzeń treningowych. Błędy podczas treningu mogą mieć jednak groźne konsekwencje. Dlatego bardzo ważne jest by prawidłowo korzystać ze sprzętu treningowego.

Rozpoczynając trening, jeśli tylko jest to możliwe powinniśmy poprosić o pomoc specjalistę. Profesjonalny trener nie tylko wytłumaczy nam jak powinno się korzystać z konkretnych urządzeń, ale również zwróci uwagę, jakie błędy techniczne popełniamy i jak należy je skorygować. Warto też poprosić trenera o pomoc w przygotowaniu planu treningowego.

Jeśli nie mamy takiej możliwości, należy przed przystąpieniem do ćwiczeń przygotować się do nich w sposób teoretyczny. Pomocna w takiej sytuacji okazuje się specjalistyczna literatura oraz internet. Warto poświęcić trochę czasu na zdobycie odpowiedniej wiedzy, aby poprawić komfort ćwiczeń, ich efektywność oraz uniknąć groźnych kontuzji.

Wyposażenie siłowni

Mogłoby się wydawać, że najpopularniejszymi urządzeniami na siłowni są sztanga, atlas i ławeczka do ćwiczeń. Jednak prawda jest taka, że to maszyny do ćwiczeń aerobowych takie jak rower treningowy, orbitrek i bieżnia elektryczna są najczęściej używane. Ten sprzęt to obecnie podstawa wyposażenia każdej siłowni. Trening aerobowy ma wiele zalet, ale przede wszystkim: poprawia kondycję, redukuje tkankę tłuszczową oraz wzmacnia organizm. Trening na tych maszynach doskonale też kształtuje mięśnie brzucha, nóg i pośladków.

Dużą popularnością na siłowni cieszy się także „wioślarz”, trening na tej maszynie pozwala wzmocnić mięśnie pleców i ramion. Z roku na rok rośnie też liczba zwolenników ćwiczeń na orbitreku. Jest to urządzanie ogólnorozwojowe, ćwicząc na nim zmusza się do aktywności praktycznie wszystkie grupy mięśni. Orbitrek jest też zalecany osobom po urazach oraz w podeszłym wieku. Dzieje się tak, ponieważ ćwiczenia na nim tylko w minimalnym stopniu obciążają stawy.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ