Jak utrzymać kręgosłup w dobrej formie

0
44
Jak utrzymać kręgosłup w formie
Jak utrzymać kręgosłup w formie

O plecy należy dbać nie tylko z powodu ich wyglądu, ale również dlatego, że mocny kręgosłup to podstawa do fizycznego rozwoju oraz codziennego funkcjonowania. Niezależnie od tego czy stoimy, siedzimy, czy leżymy, nasze plecy są cały czas aktywne. Wiele biernych godzin siedzenia przy biurku może skutkować nocnymi bólami w plecach, a nawet problemami z prostymi czynnościami, typu podnoszenie i dźwiganie zakupów. Dlatego tak ważne jest, by podczas treningu nie pomijać ćwiczeń na silny kręgosłup.

Pomijanie ćwiczeń pleców – podstawowy błąd

Coraz więcej kobiet ćwiczy na siłowni, w domu, bądź na świeżym powietrzu. Bardzo duża część z tych kobiet, zupełnie pomija w swoich planach plecy. Przeglądając się w lustrze, rzadko oglądamy nasze plecy, a jeszcze rzadziej przychodzi nam do głowy, że powinniśmy je wzmacniać. Silny “core”, czyli rdzeń, jakim jest kręgosłup to stabilizacja naszej sylwetki. I to musimy zapamiętać. Regularnie wykonując ćwiczenia na plecy, możemy mieć pewność, że będą one nie tylko dobrze wyglądały, ale również nasza sylwetka będzie wyglądała na smuklejszą. Silny kręgosłup to stabilna pozycja podczas ćwiczeń oraz wszelkich innych czynności.

Niezależnie od tego, czy nasz trening zawiera elementy ćwiczeń na prosty kręgosłup, czy też nigdy takich nie robiliśmy, pamiętajmy, że plecy to element nad którym warto się skupić. Nawet bardziej niż na brzuchu, czy udach! Mięśnie pleców to lwia część górnej partii ciała, a każde z tych mięśni angażujemy w najprostszych, codziennych czynnościach. Każdy nasz ruch zależy od mięśni kręgosłupa, dlatego warto mieć na uwadze ćwiczenia dedykowane tylko tym partiom mięśni. Mocne plecy to również punkt wyjścia do coraz bardziej rozbudowanych ćwiczeń.

Jeśli zależy nam na efektach wizualnych to musimy wiedzieć, że prawidłowo wyćwiczone mięśnie grzbietu sprawią, że nasza talia optycznie będzie wydawać się węższa. Ćwicząc plecy, będziemy mieli pewność, że znikną fałdki widoczne zza ramiączek stanika oraz zmniejszą się rozstępy w okolicach ramion i pach. W końcu będziemy mogli założyć sukienki, które odsłaniają plecy. Jest mnóstwo świetnych bluzek z ciekawymi urozmaiceniami na plecach, które będą pięknie wyglądały na naszych wyćwiczonych mięśniach pleców.

Podstawowe ćwiczenia na kręgosłup

Nie potrzebujemy dużo by zacząć efektywnie ćwiczyć nasze plecy. Wystarczy, że zakupimy drążek na drzwi bądź gumę do ćwiczeń. Niezależnie od naszego wyboru, nie możemy się przeforsowywać. Jeśli nasz wybór padł na drążek, można śmiało zacząć od tak zwanego martwego zwisu, podczas którego możemy wyczuć nasze mięśnie. Nie poddajemy się, jeśli nie jesteśmy w stanie się podciągnąć. W końcu do tego dążymy. Guma do ćwiczeń pozwala wykonać nam trening całkiem podobny do tego na drążku. W jednym i drugim przypadku, nasze ruchy muszą być wolne i dokładnie. Jakość jest tu dużo ważniejsza, aniżeli ilość powtórzeń.

Kręgosłup nie może zostać przeciążony

Niezależnie od tego, jakie ćwiczenia wybierzemy, należy pamiętać, żeby po kilku tygodniach stworzyć nową serię ćwiczeń. Regularna zmiana treningu pozwoli nam na stały rozwój naszych mięśni pleców. Ponadto, nie znudzimy się monotonnymi ćwiczeniami. Pamiętajmy, że plecy składają się z wielu mięśni i każde z nich jest niezwykle ważne, dlatego należy zadbać o każdy zakamarek pleców.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ