Jak wspomóc organizm w utracie wagi?

0
96
Jak wspomóc organizm w utracie wagi?

Bardzo często utrzymując zbilansowaną dietę i umiarkowaną aktywność fizyczną nadal na wadze możemy zauważać nikłe efekty. Dzieje się tak z wielu względów, a proces redukcji wagi jest bardzo skomplikowany i składa się na niego wiele czynników. Czasem jednak możemy pomóc naszemu organizmowi w zgubieniu zbędnych kilogramów, stosując regularnie kilka prostych trików. 

Rozkręcanie metabolizmu rano 

Bez znaczenia jaką dietę stosujesz, ważnym jest, by rano pobudzić organizm do odpowiedniego trawienia. W tym celu bardzo dobrze sprawdzi się letnia woda z cytryną i kurkumą na czczo, co sprawia, że metabolizm zacznie działać na najwyższych obrotach, a zjedzone śniadanie szybciej zostanie strawione. Pomóc nam w tym mogą także suplementy diety mające w swoim składzie komponenty, najlepiej pochodzenia naturalnego, które przyspieszają przemianę materii. Jest to zazwyczaj zielona kawa, cynamon, garcinia cambogia, pomarańcza czy grejpfrut. Ziołowe i naturalne suplementy przyspieszające metabolizm powinny robić to w sposób łagodny dla organizmu i nie wywoływać u nas żadnych skutków ubocznych. Zaparzenie rano zmielonego lnu także pozytywnie wpłynie na trawienie, szczególnie na jelita chroniąc je przed negatywnymi czynnikami. Przy okazji len poprzez swoją konsystencję pęcznieje w brzuchu, dzięki czemu zmniejsza apetyt. Wsparciem dla jelit podczas diety redukcyjnej i nie tylko są także wszelkiego rodzaju probiotyki i prebiotyki z żywymi kulturami bakterii.    

Redukcja w ciągu dnia  

Jak już wcześniej wspominaliśmy, proces odchudzania jest bardzo złożony i gdy tylko brakuje w nim jakiejś cegiełki, może być on zaburzony, a waga, mimo naszych wysiłków, może stać w miejscu. Bardzo często do odpowiedniego chudnięcia organizmowi brakuje odpowiedniego poziomu nawodnienia – bez wody nie jest w stanie spalać tłuszczu, stąd też wielu trenerów i dietetyków stale o tym mówi. Niestety w praktyce przyjmowanie 3 litrów wody dziennie nie jest komfortowe, szczególnie gdy często musimy chodzić do toalety. Warto więc czasem pokusić się np. o wiele droższą, jednak bardziej nawadniającą wodę kokosową. Zawiera w sobie naturalne cukry, więc należy uważać, aby uwzględnić ją w swoim bilansie kalorycznym, jednak oprócz nich przynosi organizmowi wiele witamin i mikroelementów. Można także od czasu do czasu wypróbować także gotowe elektrolity, a już kompletną podstawą w chudnięciu jest przyjmowanie odpowiedniego magnezu i witaminy D. Wszystkie te suplementy możesz znaleźć np. na stronie sklepu internetowego Proteintower.  

Chudnięcie wieczorem 

Jedzenie tylko do 18 jest mitem, tak więc nawet, gdy wrócisz z treningu o godzinie 23 musisz przyjąć odpowiednią dawkę chociaż białka, które cudownie wpływa na proces redukcji. Białko wspiera regenerację mięśni po treningu, doskonale odżywia organizm i zmniejsza apetyt. Świetnym rozwiązaniem jest zatem kolacja składające się z chudego mięsa, jajek czy koktajlu z białkiem w proszku. Wszystko to musi być oczywiście podane w towarzystwie zdrowych tłuszczy, w których rozpuszczają się witaminy oraz złożonych węglowodanów po których sen jest lepszy. W ogóle sen jest kluczowym elementem  podczas redukcji – pomaga organizmowi uporać się z tkanką tłuszczową i przeciwdziała stresowi oksydacyjnemu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ