Jak wzmocnić organizm po przebytej chorobie

0
231
jedzenie na wzmocnienie organizmu

Jakie kroki można rozpocząć, żeby zminimalizować wystąpienie złego nastawienia?

Po dłuższej dolegliwości, a szczególnie po takiej z wykorzystaniem antybiotykoterapii, rekonwalescencja oraz powrót do formy organizmu zazwyczaj jest dosyć długo. Wyczerpanie, zawroty głowy oraz choroby żołądkowo-jelitowe, to same z najpopularniejszych choroby, z którymi zmaga się powracający do zdrowia. Wiele trudności wynika niestety z braku dostatecznej wiedzy na temat stosowania preparatów. Jakie kroki można rozpocząć, żeby zmniejszyć ryzyko nastąpienia złego nastawienia?

Osłabiony system odpornościowy

System immunologiczny w prawdziwym wyjściem, jakie może ochronić organizm przed przeróżnego rodzaju schorzeniami. Zmęczenie niezwykle powszechnie jest konsekwencją braku wytchnienia, lęku, złej kuracji oraz za niewielkiej dawce ruchu. Na niekorzyść oddziałują również gwałtowne wahania temperatury. Komórki odpornościowe żyją trzydzieści sześć godzin, a system odpornościowy ma chęć do odrestaurowania. Można więc niezwykle wielu zrobić, by ograniczyć do minimum nieprzyjemne konsekwencje zaburzenia oraz podbudować system immunologiczny.

jak wzmocnić organizm po chorobie
Osłabiony system immunologiczny – wytrzymałość poantybiotykowa

Istotne jest to, iż antybiotyk nie jest nie do leczenia choroby i przeziębień. Za liczne wykorzystywanie antybiotyków i przepisywanie ich po to, żeby leczyły wirusowe zakażenia może doprowadzić do uodpornienie pacjenta na antybiotyki (antybiotykoodporność). W konsekwencji tego środki już nie będą pomagać, a organizm będzie wycieńczony. Potrafią także nastąpić boleści brzucha, jak i laksacja oraz wzdęcia, a wszystko więc iż antybiotyki zwalczają nie tylko patogeny, jednak również bakterie, których organizm potrzebuje. Niezwykle wielu potrzebnych szczepów bakterii Lactobacillus jest czynnikiem mikroflory jelitowej, i jak wiadomo w jelitach mieści się sporo komórek odpornościowych.

Jak wzmocnić system immunologiczny?

Zdecydowanie należy rozpocząć zdrowo się odżywiać oraz spróbować odbudować florę bakteryjną jelit. Gdy przyjmujemy antybiotyki to jednocześnie winni przyjmować probiotyki. Można je odnaleźć w jogurtach oraz kefirach, a jeszcze w suplementach kuracji. Warto zadbać także o pełnowartościowe posiłki, możne w :
• witaminę A – wywiera nacisk na wzrastanie komórek immunologicznych. Jej źródłem są podroby, jaja, sery, masło, pietruszka i pewne gatunki ryb,
• witaminę C – pod dostatkiem jej w wielu warzywach (np. w pietruszce, czerwonej papryce, szpinaku, chrzanie, jarmużu, brukselce) i owocach (m.in. w porzeczkach czarnych, poziomkach, kiwi, truskawkach, pomarańczach, cytrynach oraz grejpfrutach),
• witaminę D – pomaga zachować równowagę fizjologiczną organizmu oraz zabezpiecza przed wieloma dolegliwościami (np. schorzeniami kości). Witaminę D odnajdziemy w tranie, tłustych rybach morskich, podrobach, mięsie oraz artykułach mlecznych. Można ją również uzyskać przez bycie na słońcu,
• minerały: cynk, selen, magnez – mobilizują do pracy komórki odpornościowe. Ich źródłem są: mięso, podroby, ryby, szpinak, artykuły zbożowe, orzechy i rośliny strączkowe.
Witaminy oraz minerały dają możliwość na wzmocnienie układu odpornościowego, podniesie wydolność oraz dostarczenie organizmowi wszelkich niezbędnych elementów odżywczych. Najlepszym źródłem witamin są artykuły spożywcze, zatem warto zadbać o to, żeby nasze posiłki były zbilansowane.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ