Koktajle proteinowe: Czy ich potrzebujesz?

0
91
Koktajle proteinowe

Czy koktajle proteinowe są dla Ciebie odpowiednie? Co się w nich znajduje i na co powinieneś zwrócić uwagę, wybierając jeden z nich? Niemal każdy może uzyskać wystarczającą ilość białka z pożywienia. Zdrowe osoby dorosłe powinny spożywać około 45 do 56 gramów białka dziennie. Jeśli regularnie ćwiczysz, możesz potrzebować więcej kalorii i białka – z dowolnego źródła.

Koktajle proteinowe są stosowane głównie przez sportowców, którzy potrzebują pożywienia zaraz po treningu. Dostępne są w różnych smakach w formie proszku lub w opakowaniach gotowych do spożycia, takich jak puszki lub opakowania foliowe.

Wybór koktajlu proteinowego

Koktajle proteinowe różnią się zawartością białka. Jeśli jesteś kulturystą, sięgniesz po napoje zawierające nieco więcej białka. Jeśli jesteś sportowcem wytrzymałościowym, np. maratończykiem, możesz chcieć pić napoje z większą ilością węglowodanów. Więcej znajdziez na stronie meridiasprzedam.plom.pl Jeśli Twoim celem jest utrata tkanki tłuszczowej, zmień napój na koktajl proteinowy o wysokiej zawartości białka, mniejszej ilości węglowodanów i niewielkiej ilości tłuszczu.

Jakie są różne rodzaje białka w koktajlach proteinowych?

W koktajlach proteinowych stosuje się różne rodzaje białka w różnych ilościach. Mogą one zawierać: mleko, serwatkę, kazeinę, jajka, soję, ryż.

Źródło białka i sposób jego oczyszczania podczas produkcji mogą mieć wpływ na to, jak dobrze organizm może je wykorzystać. Chociaż najlepiej jest dostarczać białko poprzez dietę, uzupełnianie go kombinacją serwatki i kazeiny jest dobrym wyborem, o ile dobrze tolerujesz nabiał, ponieważ oba te składniki pochodzą z mleka. Inną opcją jest białko sojowe. Jest to białko pochodzenia roślinnego. Jest tak samo skuteczne jak większość zwierzęcych źródeł białka.

Jak włączyć koktajle proteinowe do zdrowej diety?

Koktajle proteinowe są świetnym dodatkiem do diety. Upewnij się, że dostarczasz sobie różnorodnych składników odżywczych poprzez zrównoważone spożycie owoców, warzyw, chudego białka i zdrowych tłuszczów. Podczas gdy Twój umysł może od razu skierować się w stronę „białka w proszku”, istnieje wiele sposobów na dodanie białka do Twojego shake’a.

Biało możesz dostarczyć za pomocą innych produktów. Jogurt grecki – jogurt zawiera mnóstwo białka! Twarożek – podobnie jak jogurt, możesz dodać twarożek do koktajlu, aby uzyskać dodatkowy zastrzyk białka. Dodaj orzechy lub masło orzechowe do swojego koktajlu lub każdego innego posiłku. Nasiona – nasiona również zawierają białko! Dodaj nasiona dyni, konopi, lnu lub chia do swojego smoothie, aby uzyskać dodatkowy zastrzyk białka.

[Głosów:1    Średnia:5/5]