Na czym ćwiczyć w domu?

0
65

Ruch to zdrowie. Warto o tym pamiętać również w sezonie jesienno-zimowym, gdy za oknem deszcz lub mróz. Dlatego warto zastanowić się nad zakupem maszyny treningowej. Taki sprzęt nie tylko daje możliwość ćwiczenia w domu, ale również zapewnia do tego bezpieczne i komfortowe warunki. Jaki więc sprzęt do ćwiczeń wybrać by spełnił nasze oczekiwania?

Sklepy sportowe pełne są różnego rodzaju przyrządów do ćwiczeń. Przed dokonaniem ostatecznego wyboru należy zastanowić się przede wszystkim, jaki jest nasz plan treningowy, jakie części ciała chcemy wzmocnić i poprawić ich wygląd. 

Rodzaje treningów

  • Trening ogólnorozwojowy jak sama nazwa wskazuje koncentruje się na ogólnej poprawie kondycji fizycznej oraz wzmocnieniu mięśni całego ciała. Ten rodzaj ćwiczeń zalecany jest osobom rozpoczynających dopiero swoja przygodę z regularnym treningiem. Jest on również odpowiedni dla osób starszych, w trakcie rehabilitacji i kobiet ciężarnych.
  • Trening siłowy ma za zadanie znacznie poprawić gęstość mięśni. Polega on na wykonywaniu ćwiczeń obciążających wybrane grupy mięśni.
  • Trening interwałowy jest najlepszym rozwiązaniem dla osób chcących podnieść wydolność swojego organizmu. Opiera się on na zmiennej intensywności wysiłku fizycznego.
  • Trening aerobowy jest wybierany zazwyczaj przez osoby pragnące spalić nadmiar tkanki tłuszczowej. Jest to rodzaj ćwiczeń, które równomiernie, lecz w sposób umiarkowany angażują mięśnie do wysiłku.
  • Trening na masę, jak łatwo się domyślić, ma na celu powiększenie masy mięśniowej.

Skakanka

Skakanka jest prostym i tanim przyrządem do ćwiczeń. Może być wykorzystana zarówno w czasie treningu aerobowego, interwałowego jak i ogólnorozwojowego. Regularne korzystanie ze skakanki pozwala nie tylko poprawić znacznie kondycję fizyczną, ale również wzmocnić mięśnie ud, pośladków, łydek i ramion. Skakanie na skakance poprawia również koordynację ruchową. Dużą zaletą skakanki jest to, że jest ona bardzo efektywna. Ćwicząc systematycznie, widoczne i odczuwalne efekty można uzyskać już po kilku tygodniach.

Orbitrek lub bieżnia

Orbitrek oraz bieżnia elektryczna to typowe maszyny do ćwiczeń aerobowych i interwałowych. W zależności od wybranego planu treningowego charakter ćwiczeń na tych maszynach może być stały lub zmienny.  Dużą zaletą tych przyrządów jest to, że są one bardzo bezpieczne dla naszych stawów. Dzięki temu ryzyko kontuzji w czasie treningu jest minimalne.

Hantle

Hantle to ciężarki, które w zależności od modelu mogą mieć stałą lub zmienną wagę. Są one wykorzystywane w czasie ćwiczeń ogólnorozwojowych, siłowych i zwiększających masę mięśniową. To jaki osiągnie się efekt jest uzależnione od ćwiczeń oraz ciężaru z jakim się pracuje.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ