Ostrzegamy przed aerobiczną szóstką Weidera!

0
87
Ostrzegamy przed aerobiczną szóstką Weidera!

W ostatnich czasach zapanowała moda na ćwiczenia. Niemal wszyscy chcą mieć idealne sylwetki, mieć szczupłe i pięknie wyrzeźbione ciało oraz brzuch wprost z okładki jakiegoś magazynu fitnesowego. Oczywiście ruch to zdrowie i dbanie o świetną kondycję i wygląd ciała, to nic złego, a wręcz przeciwnie. Problemem jest jednak to, że bardzo duża grupa osób pragnie tego niemal „od razu”, „już”, „teraz”. Niektórzy wierzą w cudowne techniki, które po siedmiu dniach sprawią, że nasz brzuch będzie wyglądał niczym u starożytnego herosa. I tu zaczynają się problemy. Nic dobrego i stałego nie ma natychmiast.

Presja społeczna lub złe wyobrażenie o treningach sprawiają, że wiele osób sięga po zestawy ćwiczeń, które nie są dla nich. Magiczne techniki gimnastyczne, które mają nam zagwarantować sześciopak w tydzień co najwyżej mogą przyczynić się przeciętnej osobie do późniejszych, poważnych problemów ze zdrowiem i ciałem. A tego chyba nie chcecie.

Groźna szóstka Weidera

Zacznijmy od tego czym w ogóle jest ta cała Szóstka Weidera. Otóż to zestaw składający się z sześciu ćwiczeń przeznaczonych na mięśnie brzucha. Każdy ruch wykonuje się z przytrzymaniem go przez około trzy sekundy. Co ważne, ćwiczenia wykonujemy jedno po drugim. Nie ma tutaj chwili przerwy czy nawet kilkunastu sekund przerwy na łyk orzeźwiającej wody. Na samym początku treningu zazwyczaj osoba ćwicząca wykonuje tylko jedno powtórzenie ćwiczenia, w miarę wchodzenia w trening następuje zwiększenie ich ilości. Czas wykonywania Szóstki Weidera to sześć tygodni. W tym czasie trenująca osoba może zrobić sobie jedynie dzień przerwy. A wszystko oczywiście po to, aby móc cieszyć się posiadaniem na brzuchu tzw. sześciopaku.

Aerobiczna 6 Weidera nie jest dla wszystkich

Szóstka Weidera może mieć dla nas dobre i złe konsekwencje. Wszystko zależy, kto podejmuje się tego planu treningowego.

Od razu trzeba zaznaczyć, nie jest to zestaw ćwiczeń dla każdego. Jeśli do dziś w ogóle nie ćwiczyłeś i nie byłeś osobą aktywną fizycznie – tutaj nie powinna zaczynać się Twoja droga do spełnienia marzenia o płaskim i pięknie umięśnionym brzuchu. Nic stałego i dobrego dla twojego ciała nie stanie się w chwilę. Co najwyżej możesz obciążyć kręgosłup oraz przyczynić się do pojawienia się niemiłego bólu szyjnego. Należy także zaznaczyć, że jeśli twój brzuch jest nadmiernie obtłuszczony  sama szóstka Weidera nie przyniesie pożądanego efektu.

Rozgrzewka niewiele zmieni

Jest natomiast wskazany dla osób aktywnych fizycznie, tych, które zdrowo się odżywiają. Dla tych, którzy są przyzwyczajeni do wzmożonego wysiłku i utrzymania ciągłości treningu. Sześciopak wymaga bowiem czegoś więcej niż tylko intensywnych brzuszków. Tutaj trzeba myśleć całościowo – mieć plan treningowy, wykonywać tzw. ćwiczenia cardio oraz posiadać dobrze opracowaną dietę.

Wszystko jest dla ludzi, trzeba tylko zaopatrzyć się w cierpliwość i postawić na regularność. Ci którzy nie mają pojęcia o treningach najlepiej jeśli skonsultują się z profesjonalnym trenerem oraz dietetykiem.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ