Rewolucyjny CrossFit

0
564
Rewolucyjny CrossFit

Jeśli na widok nazwy CrossFit ze zdziwieniem podnosisz brew, z pewnością jeszcze nie miałeś okazji na to, by poznać sposób na fantastyczną zabawę połączoną z nauką prawidłowego poruszania się. Ta innowacyjna i rewelacyjna metoda jest rodzajem aktywności fizycznej, która poprawia i wypracowuje cechy motoryczne pomocne w codziennym życiu, jak i w sporcie, także tym wyczynowym.

Najważniejsze korzyści płynące z CrossFit

Trening CrossFit to nauka funkcjonalności oraz sposób na ogólny rozwój organizmu. Stosując tę metodę treningową zapewniamy sobie poprawę sprawności, ogólny rozwój organizmu, wzrost siły, wytrzymałości, zwinności, także koordynację ruchową, czy gibkość. Trenując, angażujemy wszystkie grupy mięśniowe.

Akcesoria treningowe

Najczęściej w treningu wykorzystuje się piłki lekarskie, koła gimnastyczne, drążki, skakanki, gumy, TRX, czy kettlebells. Rozpoczynając przygodę z tą dyscypliną liczyć należy się z koniecznością zatrudnienia certyfikowanego trenera lub też przystąpienia do grupy z takim właśnie profesjonalistą. Dzięki temu zobaczymy jak powinny zostać wykonane ruchy oraz zostanie rozplanowany dla nas odpowiedni trening.

Ćwiczenia

Najpowszechniejszymi ćwiczeniami CrossFit-u są przysiady, rzuty piłkami lekarskimi, pompki, skłony, ćwiczenia na skakance, bieganie i podciągania na drążku lub kółkach gimnastycznych. Są to ćwiczenia, które przynieść mogą nam różnorodne korzyści. Są nimi przede wszystkim – wytrenowanie siły oraz podniesienie wytrzymałości.
Zajęcia CrossFit-u trwają około godzinę. Rozpoczynają się od intensywnej rozgrzewki, przechodzą we właściwy trening, po czym kończy rozciąganiem. Główna część treningu to ćwiczenia, które wykonuje się na komendę start we wskazanym limicie czasowym. Może uczestniczyć w nich każdy, od amatora po zawodowca. Każdy trening to inny zestaw ćwiczeń, co zapobiec ma rutynie, powtarzalności i nudzie. Ten rodzaj sportu jest absolutnym przeciwieństwem modnych dziś ćwiczeń w fitness klubach – treningi odbywają się zwykle w niezbyt atrakcyjnych salach pozbawionych luster, przytłumionych, bez sprzętu typowego dla wspomnianych już klubów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułRower na odchudzanie
Następny artykułCardio trening – podstawy
Redakcja DlaZdrowia24.pl
Pozytywnie nastawiona do życia weganka. Uwielbiam jazdę konną i długie wycieczki rowerowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ