Rower na odchudzanie

0
703
Rower na odchudzanie

Jak każdy sport, jazda na rowerze umiejętnie i konsekwentnie trenowana może stać się skutecznym środkiem na zrzucenie nadwagi. Skutkuje też i innymi pozytywnymi cechami: wzmacnia uda, ujędrnia pośladki i łydki, pomaga pozbyć się „brzuszka”, a także kształtuje górne części ciała – przede wszystkim barki oraz ramiona. Tym samym jest to wyjątkowo skuteczny sposób na odchudzanie, dlatego też warto opracować skuteczny plan jazdy na rowerze i rozpocząć treningi.

Planowanie treningu

Aby jazda na rowerze przyniosła oczekiwany efekt w odchudzaniu powinniśmy zadbać o odpowiednio przygotowany plan treningowy, którego będziemy się konsekwentnie trzymać.
Nie ma co łudzić się, że efekty zobaczycie już po tygodniu – odchudzanie to ciężka, regularna praca. Jednak z całą pewnością po 3-4 miesiącach liczyć możecie na spadek wagi, o ile przestrzegać będziecie poniższych rad.

Metoda pierwsza

1. Na rowerze jeździć powinieneś seriami 3-dniowymi, tzn. pierwszego dnia przejechać 40 km, następnego 60 km, trzeciego odpoczywać. Po jednodniowym odpoczynku cykl rozpoczynamy na nowo.
2. Tempo jazdy wynosi 25 km/h
3. Należy dostosować wysiłek do posiadanych umiejętności, najlepiej poprzez zmianę przerzutek.
Metoda druga – interwałowa
1. Tempo jazdy w przeciwieństwie do pierwszej metody nie jest stałe. Musimy wyznaczyć sobie bowiem odcinki drogi podczas których będziemy jechać na najwyższych możliwych obrotach, z prędkością maksymalną na jaką nas stać fizycznie i wydolnościowo. W czasie tych właśnie interwałów nasze tętno powinno wynosić więcej niż 170 uderzeń w ciągu jednej minuty.
2. Trening przyniesie skutek już w kilka tygodni po jego rozpoczęciu, jeśli będziemy trenować systematycznie. Musimy też po każdym treningu odczuwać duże zmęczenie połączone z bólem łydek i napięciem mięśni. W trakcie takiego treningu powinniśmy też wylać z siebie mnóstwo potu.

Jak skutecznie powiązać trening z odchudzaniem

Jazda na rowerze pozwala nie tylko na zrzucenie nadbagażu kilogramów, ale i wzmocnienie naszej wydolności. Regularne uprawianie tego sportu uodparnia organizm. Myśląc o szczuplejszej sylwetce jazdę na rowerze powinniśmy połączyć ze zbilansowaną dietą.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ