Trening masą swojego ciała

0
609
Trening masą swojego ciała

Czy możliwy jest trening siłowy bez siłowni? Czy brak dostępu do drogich sprzętów siłowych typu hantle, czy atlasy uniemożliwia tego rodzaju zaprawę? Okazuje się, iż dzięki wykorzystaniu własnej masy ciała możemy przeprowadzić skuteczny trening siłowy. To podejście i takie właśnie treningi zakłada kalistenika, czyli nowoczesna metoda ćwiczeń oparta o własną masę ciała.

Najważniejsze ćwiczenia

W jaki sposób przeprowadzić trening z kalisteniki? Jak wyglądają podstawowe ćwiczenia? Zasadniczo uznać można, iż ilość możliwych ćwiczeń i kombinacji to nieskończona wielkość ze względu na ogromne możliwości modyfikacji i kombinacji. Jest jednak sześć ćwiczeń głównych, które służą do wzmacniania kluczowych partii mięśni. Zaliczamy do nich pompki, mostki, przysiady, dźwignięcia nóg, podciągnięcia na drążku oraz opcjonalnie pompki podczas stania na rękach. To wyjątkowo wymagający zestaw ćwiczeń dzięki któremu wzmacniamy mięśnie brzucha, pleców, klatkę piersiową, bicepsy i tricepsy, nogi i pośladki, obręcz barkową i kręgosłup. Ćwicząc, należy wzmacniać wszystkie partie mięśni w sposób stopniowy i naprzemienny.

Kalistenika dla początkujących

Jeśli jesteś totalnym amatorem, a chcesz rozpocząć trening, rozpocznij od zestawu ćwiczeń już wymienionego na początku artykułu. Z czasem należy rozpocząć eksperymentowanie z trudniejszymi przypadkami. Trening ten wzmacnia wytrzymałość na zmęczenie, poprawia kondycję, zwiększa wytrzymałość i siłę. Rozpoczynając treningi nie zapomnij o stworzeniu planu treningowego, który pomoże osiągnąć założony cel.

Plusy i minusy ćwiczeń

Ten rodzaj ćwiczeń nie nadaje się dla każdego. To sposób dobry dla osób o silnej motywacji, wytrwałych i nie wymagających szybkich efektów. Z drugiej strony jednak to metoda dająca dużą satysfakcję, nie wymagająca nakładów finansowych poza zakupieniem stroju sportowego i ewentualnie drążka do podciągania. Dzięki tej metodzie łatwo powrócić do formy oraz poprawić wygląd sylwetki. Warto podkreślić, iż metoda ta umożliwia trening w dowolnie wybranym momencie dnia oraz w każdym właściwie miejscu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ