Czy można jeść lody podczas diety?

0
30
Czy można jeść lody podczas diety?
Czy można jeść lody podczas diety?

Bardzo dużo osób zadaje pytanie, czy lody są tuczące. Musimy mieć świadomość, że wszystko jest tuczące, w odpowiednio dużych ilościach. Mało tego, im bardziej jednostajna dieta, tym bardziej jesteśmy narażeni na jej negatywne skutki. W przypadku lodów, mamy bardzo mieszane uczucia. Jedne osoby mówią, że lody, jako produkt mleczny, zawierają duże ilości wapnia, o którego poziom w organizmie należy dbać. Przeciwnicy lodów podkreślają obecność zbyt dużej ilości cukru, którego nadmierne spożycie sprzyja otyłości, cukrzycy oraz psuciu się zębów. Jaka jest więc odpowiedź na pytanie, czy lody tuczą? Najpierw zadajmy sobie pytanie dodatkowe, jakie lody spożywamy?

Lody na bazie mleka

Większość lodów to produkty na bazie mleka. Smaki proponowane przez producentów są coraz bardziej urozmaicone. Dodatkowo polewane są grubą czekoladą, a ze środka wylewa się karmel. Mniam. Pomimo zawartości białka, wapnia oraz witamin z grupy B, lody te nie służą naszemu organizmowi, a zwłaszcza nie służą podczas diety. Cukier, który zjadamy razem z lodami na bazie mleka, jest w tak dużej ilości, że przytłacza on nawet dodatkowy potas, fosfor, czy magnez. Jeśli chcemy utrzymać szczupłą sylwetkę, raz na zawsze powinniśmy się pożegnać z lodami śmietankowymi, waniliowymi, czekoladowymi i wszystkimi pochodnymi. To jest sam cukier.

Sorbety jako zdrowa alternatywa

Alternatywą na lodożerców mogą być sorbety. Przyjęło się, że sorbety są niskokaloryczne ze względu na to, że bazują na wodzie i owocach. Oczywiste jest, że niektórzy potrafią przytyć nawet na samej wodzie z cukrem. Natomiast, jeśli bardzo zależy nam na schłodzeniu się pysznym lodem w upalne dni, warto pomyśleć o domowej produkcji sorbetów, które wcale nie są takie trudne do zrobienia. Co ciekawe, jeśli lubimy owoce to sorbet może się składać, tylko i wyłącznie, z samych owoców. Lody tworzone w domowych warunkach nie zawierają chemii, ani żadnych sztucznych składników. Możemy również kontrolować ilość dodatkowego, białego cukru, jeśli same owoce nam nie wystarczają.

Lody jogurtowe domowej roboty

Jeśli sorbety nie są dla nas atrakcyjną opcją, można spróbować lodów jogurtowych. Wodne lody, czyli sorbety, możemy znaleźć w sklepach, natomiast lody jogurtowe to tylko i wyłącznie domowa produkcja. Podstawą lodu jogurtowego jest, jak sama nazwa wskazuje, jogurt. Jako, że jogurt jogurtowi nierówny, należy wybrać jogurt naturalny, z jak najmniejszą ilością cukru. Do takich lodów, śmiało można dodać naturalne dodatki w postaci owoców lub orzechów. Jeśli lody jogurtowe są za mało słodkie, możesz wykorzystać cukier trzcinowy bądź słodzik bez kalorii. Oczywiście, wedle własnych upodobań. By lody jogurtowe wyglądały atrakcyjnie, można zakupić specjalne foremki do robienia domowych lodów.

Pozwól sobie na odrobinę przyjemności

Nie należy wpadać w paranoję i całkowicie odstawiać lody. Mogą one być całkiem fajną przekąską podczas upalnych dni. Jedyne co należy zmienić to podejście do tego deseru. Przede wszystkim, omijajmy lodowe uczty, gdzie każdy z członków rodziny otrzymuje puchar lodów oblanych czekoladą, posypane bakaliami, a na wierzch wyłożonymi owocami i bitą śmietaną. Taka uczta nie wyjdzie nikomu na zdrowie, zwłaszcza, jeśli chodzi o naszą figurę. By cieszyć się smakiem lodów oraz zgrabną sylwetką, starajmy się spożywać lody podczas spaceru. Możemy nawet wybrać śmietankowe rożka, jeśli szykujemy się na dłuższy spacer. Jeśli spalamy kalorie na bieżąco, lód pozostawi nam w organizmie tylko pozytywne mikroelementy. Co jednak jest ważniejsze, zachowajmy umiar. Lody można kupić i w lato i w zimę, dlatego starajmy się nie rzucać na lodowe desery w dużych ilościach i zbyt często.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ