Medytacja jako skuteczne narzędzie poznania samej siebie

0
40
Medytacja jako skuteczne narzędzie poznania samej siebie

Poznanie siebie to podstawa zbudowania siebie silnej, samodzielnej i niezależnej. Jeśli nie wiemy kim jesteśmy i co tutaj robimy, nie mamy tej energii, mocy i siły, która może nakręcić nasze życie i sprawić, że będziemy w stanie naprawdę należycie i pięknie wykorzystać życie. Tylko… jak poznać samą siebie? W jaki sposób się do tego zabrać? Jak to zrobić? Jakimi narzędziami się posłużyć? Uczyć się tego samodzielnie czy poszukać grupy? Podpowiadamy Ci – medytacja to skuteczne narzędzie poznania samej siebie.

Medytacja najczęściej kojarzy się z mnichem ogolonym na łyso siedzącym na kamiennej posadzce w otoczeniu tysiąca zapalonych świeczuszek gdzieś tam daleko w jakiejś świątyni w Tybecie… W naszej głowie jest ogrom wyobrażeń na ten temat choć coraz bardziej nabieramy świadomości w tym temacie i wiemy, że medytacja to po prostu nauczenie się okiełzania własnych myśli po to, aby odpocząć, zrelaksować się i przede wszystkim poznać samą siebie.

Spójrzmy na własne życie – żyjemy w biegu, ciągle coś robimy, non stop nasze myśli bombardowane są przez miliony informacji i tysiące myśli. Nasz mózg nie ma praktycznie chwili wytchnienia, nieustannie pracuje w zabójczym tempie. Ilość informacji, które musi przyswoić i przetworzyć jest wprost niewyobrażalna i naprawdę męcząca oraz stresująca. W tym wszystkim warto znaleźć czas na wewnętrzne oczyszczenie, spokój i poznanie siebie. Brzmi dobrze i zachęcająco tylko jak to zrobić?

Przedstawiamy jedną z dość prostych metod medytacji.

Zestaw ćwiczeń z oddychania i wyciszenia opracowany przez Huberta Rampersada.

Po pierwsze siadamy wygodnie. Po drugie układamy ręce na kolanach tak, aby dłonie znajdowały się wierzchem do góry. Po trzecie zamykamy oczy. Teraz zaczynamy oddychać, ma to być głęboki oddech przez nos wykonywany w rytmie: głęboki wdech – liczymy w myślach do czterech – wstrzymujemy oddech – liczymy w myślach do czterech – bardzo powoli wypuszczamy powietrze licząc w myślach do sześciu – nie robimy niczego licząc tutaj do dwóch.

Uwagę skupiamy przede wszystkim na oddechu. Wsłuchujemy się we wdechy i wydechy, próbujemy uchwycić ich energię, to, w jaki sposób przepływają one przez ciało.

Zestaw Rampersada powtarzamy przez około dziesięć do piętnastu minut.

Kiedy skończysz ćwiczenie nie ruszaj się. Zostań w pozycji siedzącej oddychając przez nos. Rozluźnij ciało. Teraz skup się na swoich myślach. Zadaj sobie ważne pytania o siebie i po prostu słuchaj swojego wewnętrznego głosu, pozwól sobie go usłyszeć. Przed twoimi oczami pojawią się różne obrazy, niech płyną, chwytaj je. Przez cały ten czas nadal miej zamknięte oczy. Po około dziesięciu minutach otwórz je i wszystkie ważne rzeczy, których dowiedziałaś się o sobie, zapisz na kartce.

Jeśli zależy Ci na wyciszeniu się, chcesz naprawdę poznać siebie – swoje marzenia, pragnienia, potrzeby oraz pozwolić swojemu umysłowi i ciału odpocząć, medytacja to znakomity pomysł. Na początku być może wydać Ci się to trudne i bezsensowne, ale jeśli tylko znajdziesz w sobie odrobinę chęci i motywacji, zobaczysz, że z czasem przyniesie Ci to nie tylko ogromną przyjemność, da relaks, ale i pomoże budować Ci siebie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ