Sery – 4 korzyści, jakie daje ich spożywanie

0
958
Sery

Ser to produkt, który znany i stosowany jest od dawna. Spotkać go można w kuchniach na całym świecie, a wiele regionów rozsławiło własny gatunek tego produktu. Odmian serów jest tak dużo, że nawet najwięksi smakosze potrafią niespodziewanie odkryć jakiś nowy smak. Choć są one dość kaloryczne i zawierają sporo tłuszczu, stanowią również bogate źródło ważnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu składników, dlatego powinny być spożywane często, ale z umiarem. Jakie jeszcze zalety daje spożywanie serów?

  1. Poprawa samopoczucia
  2. Bogactwo niezbędnych minerałów
  3. Wsparcie dla systemu immunologicznego
  4. Żółty ser a uroda

Poprawa samopoczucia

Czy regularne spożywanie żółtego sera może poprawić samopoczucie? Okazuje się, że jak najbardziej tak! Dzieje się tak ze względu na zawartość tryptofanu, którego rozkład w organizmie powoduje wydzielanie serotoniny. Serotonina, nazywana hormonem szczęścia, wytwarzana jest w szyszynce, a ponieważ organizm nie produjuje jej samodzielnie, konieczne jest dostarczenie odpowiedniego aminokwasu. Jego bogatym źródłem są właśnie sery, dlatego ich częste spożywanie ma duży wpływ na nasz nastrój i optymistyczne spojrzenie na otaczający nas świat. Innym ze składników, często występujących w serach, jest fenyloetyloamina, która również ma cechy regulujące samopoczucie.

Bogactwo niezbędnych minerałów

Sery są istną kopalnią minerałów, bez których nasz organizm nie może funkcjonować. Najważniejsze z nich, zawarte w tym produkcie to wapń i białko. Zapobiegają one rozwojowi osteoporozy oraz próchnicy zębów, a także narastaniu kamienia nazębnego. Część odmian serów zawiera również doskonale wpływający na pracę mózgu magnez (którego niedobór może być niebezpieczny dla organizmu), a także chrom, działający uspokajająco. W składzie serów dojrzewających można znaleźć także witaminy, zwłaszcza z grup B i D. Trzeba jednak pamiętać, iż sery zawierają również tłuszcze i sól, nie należy zatem traktować ich jako remedium na wszystko.

Wsparcie dla systemu immunologicznego

Duża zawartość minerałów i witamin to cecha, która znacząco wpływa na poprawę naszej odporności na różnego rodzaju infekcje. Ma to duże znaczenie zwłaszcza zimą, kiedy najczęściej dochodzi do zachorowań. Dlatego wskazane jest, by w naszej jesienno-zimowej diecie znalazło się miejsce dla przynajmniej jednego plastra sera dziennie. Sery rzemieślnicze w spizarnia.schroniskosmakow.pl to olbrzymi wybór gatunków i odmian z całego świata, nie musimy więc martwić się o to, że ich codzienne spożywanie szybko się znudzi. Wręcz przeciwnie – ich walory smakowe spowodują, iż z rozkoszą sięgniemy po kolejny rodzaj sera.

Żółty ser a uroda

Dzięki wysokiej zawartości tłuszczu w serze można spodziewać się, iż jego spożywanie doda nam kilka zbędnych kilogramów. Jednak nic bardziej mylnego! Dzięki temu, iż ser jest sycący, zawarte w nim białko zabije uczucie głodu i spowoduje, iż przez długi czas nie będziemy mieli ochoty na sięgnięcie po kolejny posiłek. Może to zaowocować utratą kilku kilogramów, zwłaszcza w połączeniu na przykład ze spacerami. Cynk, zawarty w serach wzmocni również włosy (zapobiegając jednocześnie ich wypadaniu) i paznokcie. Ten sam minerał ma wpływ na regenerację i zdrowy wygląd naskórka. Ser pomaga także w stanach napięcia przedmiesiączkowego, łagodząc objawy fizyczne, oraz korzystnie wpływając na psychikę. Ma to między innymi związek z dużą zawartością witaminy K, której sery są bardzo bogatym źródłem. Dlatego warto wzbogacić swój jadłospis o ser, zwłaszcza iż można podawać go na wiele różnych sposobów, spożywając zarówno jako dodatek, jak i danie główne

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ