Jak kreatyna wpływa na efektywność treningu?

0
253
Jak kreatyna wpływa na efektywność treningu?

Każdy trening fizyczny powinien mieć swój jasno określony cel. Jeśli bowiem ćwiczymy bez sprecyzowanego celu, który chcemy osiągnąć, to prawie na pewno szybko ów trening straci dla nas sens, a wysiłek pójdzie na marne. Cele oczywiście mogą być bardzo zróżnicowane, ale ważne, aby je ustalić.

Odżywki w treningu

W osiąganiu większości celów bardzo ważny jest nie tylko odpowiedni plan treningowy, ale ponadto musimy postawić na taki element, jakim jest nasza dieta oraz odżywki sportowe. Tych ostatnich mamy na rynku dostępnych bardzo wiele, aczkolwiek na pewno do tych najbardziej popularnych musimy zaliczyć kreatynę. Jej popularność wynika nie tylko z wykreowania jej wśród trenujących osób, wśród sportowców, ale przede wszystkim musimy mówić o jej faktycznej skuteczności wspomagania w dążeniu do celu.

Kreatyna a trening

W jaki zatem sposób kreatyna może wpłynąć na efektywność naszego treningu? Zanim odpowiemy na to pytanie, musimy zastanowić się nad tym, czym faktycznie jest owa kreatyna? Jest to pewien związek, który występuje w naszym organizmie w jego stanie naturalnym, aczkolwiek w przypadku sportowców chcących osiągnąć coś więcej, owa kreatyna musi być do organizmu dostarczona w postaci odżywki.

Kreatyna jest przechowywana w ludzkim organizmie w jego tkance mięśniowej i bez wątpienia jest to miejsce idealne. Kreatyna powoduje magazynowanie bardzo dużych ilości energii w owych mięśniach, która to energia następnie może być bardzo szybko uwolniona. Proces ten następuje podczas rozpadu ATP do ADP w momencie, gdy dochodzi do intensywnych skurczów mięśni. Być może określenie to jest dla niektórych zbyt fachowe i nie do końca zrozumiałe, a więc przełóżmy to na język bardziej potoczny.

trening

Korzyści przyjmowania kreatyny

W wyniku suplementacji kreatyną możemy mówić o osiągnięciu pewnych bardzo konkretnych korzyści. Możemy mówić o znacząco szybszym przyroście masy mięśniowej, co też jest celem treningowym bardzo wielu osób, bardzo wielu mężczyzn. Ów szybszy przyrost masy mięśniowej to jednak nie wszystko, na co musimy w tym miejscu zwrócić naszą uwagę.

Ten suplement diety ma nam znacznie więcej do zaoferowania. Tutaj bowiem możemy mówić również o znacznie szybszym i znacznie większym przyroście naszej siły, możemy mówić o znacznie większej wytrzymałości ogólnej. Nie możemy zapominać również o bardzo istotnym aspekcie, jakim jest przyspieszenie regeneracji po naszym treningu, a jest to aspekt, który nie dla każdej osoby jest tak istotny. Tymczasem lepsza regeneracja to także znacznie lepsze ogólne efekty naszego treningu.

Jeśli trenujemy w sposób regularny i nie przyjmujemy żadnych odżywek sportowych, to oczywiście również możemy zauważyć określone efekty, być może nawet dla nas zadowalające efekty, ale jest to niepodważalne, że przy dodatkowej suplementacji kreatyną możemy osiągnąć znacznie więcej zadowalających dla nas rezultatów. Dlatego też na pewno nikogo nie dziwi fakt, że bardzo wiele osób trenujących sięga po tę odżywkę, a jest ona oczywiście powszechnie dostępna w dobrych sklepach, w najlepszych sklepach sportowych, w najlepszych sklepach z odżywkami.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ